Handelsbetingelser hos Floatie 

Generelle oplysninger

Floatie.dk
Hjallesevej 102
5230 Odense M
CVR nr.: 34405093
Telefon: 60880822
Email: info@floatie.dk

Priser

Hos Floatie er alle priserne i danske kroner og angivet inkl. moms og afgifter. Vi forbeholder os ret til fra dag til dag at ændre i priserne uden forudgående samtykke. Der tages forbehold for udsolgte varer.

Betaling

Floatie modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, og MobilePay. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i danske kroner og inkl. moms. Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer.

Levering

Floatie tilstræber at afsende ordre indgået inden kl. 15 samme dag, ordre herefter sendes næstfølgende hverdag.
Vi sender til hele Danmark og brofaste øer. Fragtpriser er 29 kr. Varer vil blive leveret til nærmeste pakkeshop eller pakkedepot.
Vi leverer ikke til udlandet og ikke til Færøerne og Grønland.
Dine varer sendes med PostNord eller GLS.
Hvis der ikke er plads på udleveringsstedet bliver pakken flyttet til nærmeste udleveringssted, hvilket du får besked om. Opstår der problemer, kontakt da kundeservice for den leveringsmetode du har valgt.
Der leveres varer alle ugens hverdage. Din vare vil blive leveret 1-2 hverdage efter bestillingen.
For varer i restordre vil du modtage en cirka-dato på mail, det vil fremgå tydeligt på shoppen, hvis en vare ikke er på lager og i restordre.

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, det afhængig af den konkrete situation og vores skøn. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen eller slid indenfor normalen. Du skal reklamere i “rimelig tid” efter du har opdaget manglen/fejlen. Floatie vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.

Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten sendes direkte til os. Vi henter aldrig fra pakkebokse eller depoter. Inden forsendelsen skal grunden kommunikeres tydeligt til os pr. mail. Denne sendes til info@floatie.dk.

Floatie
Hjallesevej 102, 2. th.
5230 Odense M

Refusion

Hvis der er tale om refusion, vil dette altid ske til den konto pengene har været hævet fra. Vi krediterer derfor op det kort du oprindeligt har brugt.

Fortrydelsesret

Der gives 30 dages fuld returret på varer købt i vores webshop.

Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren.
Returneringsomkostninger skal du selv afholde. Du kan med fordel benytte vores returportal, som du finder her LINK

Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen. Meddelelsen skal gives pr. mail på info@floatie.dk. I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret.
Ønsker du at sende varen retur til os, skal du benytte vores retursystem som du finder her LINK

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden forudgående at have givet os tydelig meddelelse herom via e-mail. Da vil vi fratrække omkostningerne til forsendelse fra det beløb du har betalt.

Undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:
– Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.

Returnering

Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen og din returnering skal være adviseret gennem vores retur system som du finder her LINK
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur. Vi modtager ikke pakker sendt til pakkebokse eller depoter.

Varens stand ved returnering

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, det ovenfor beskrevet, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet for returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug. 

Det er også vigtigt at emballage er intakt, så vi kan sælge varen som ny igen. Sørg derfor for at pakke varen ned som da du selv modtog den.

Tilbagebetaling

Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os retur.
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købs-beløbet.
Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (undtaget ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os og handle på vores hjemmeside, har vi brug for følgende oplysninger om dig:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mailadresse
Oplysning om hvad du har købt

Vi behandler dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig, og for at kunne behandle henvendelser vedrørende dit køb. Behandlingen sker efter reglerne i vores persondatapolitik for Floatie. Heri kan du læse mere om, hvordan dine oplysninger behandles, hvornår de slettes, og hvilke rettigheder du har som registreret.

Klagemuligheder – oversigt og links:

Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: www.forbrug.dk

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: info@floatie.dk